Respeite o idoso. Lembre que um dia você ficará idoso e vai querer ser respeitado.

domingo, 18 de maio de 2008

INGLÊS PLANO 2a UNIDADE TODAS AS SÉRIES FCM REVISADO

CONTEÚDO PROGRAMÁTICO TODAS AS SÉRIES ATUALIZADO

[VER OUTROS ANOS MENU PLANO]

PLANO 2ª Unidade 5ª: Prof. Walmir Série Inglês.

2ª UNIDADE REVISADA

09 - Demonstrative pronoun
a) This / that

10 - Nouns and adjectives

11 - Verb there to be
a) There is / there are

12 - Present tense verb to be:
a) Structure: am, is, are
b) Question form singular/ plural
c) Review to be: affirmative, negative and question

13 - Past tense verb to be:
a) Structure: was, were
b) Question form singular/ plural
c) Review to be: affirmative, negative and question

14 - Question words: what, where, who, what (color/ time), how (old)
TEXTOS
a) The 1st School Day, pg 03
b) Where Are You From, pg 08
c) Leticia's birthday, pg 13
d) Objects, pg 17
e) A picture pg 21
f) The Rose, pg25
g) The Letter, pg 30
h) Brasilia, the first capital of Brazil, pg 35
[VOLTAR AO PORTAL DE TAREFAS]
_[NOSSAS AULAS] __[VOLTAR]_
***


PLANO 2ª Unidade 6ª: Prof. Walmir Série Inglês.

2ª UNIDADE REVISADA
01- V. there to be present: affirmative, negative, question form and short answers
OBS:
Review: is, are / isn’t, aren’t

02- V. there to be past tense: affirmative, negative, question form and short answers OBS:
OBS:
Review: was, were / wasn’t, weren’t

03- Introduction: how much / how many

04- Prepositions: in, on, under, between, among, with, next, near

05 - Demonstrative pronoun: singular /plural.

06 – Vocabulary + Numbers 1 to 200

07- Study of the text
a) The Rose, pg 25
b) The Letter, pg 30
c) Brasilia, the first cap of Brazil, pg 35
d) The Trip, pg39
e) At the Airport, pg 44
f) What Can You Do? Pg 48
g) The Seasons, pg 53
h) Lorena an Active Teenage, pg 58
OBS: o aluno deverá:
1) Pesquisar em dicionários (previamente em casa) as palavras de cada texto,
2) Traduzir cada texto (previamente em casa)
3) Os textos serão lidos, em inglês na sala, para que os alunos aprimorem a pronuncia do inglês,
4) O professor irá verificar a tradução de forma dirigida,
5) Todos os textos farão parte integrante da prova da unidade e teste,
6) Dos textos 2 ou 3 será copiado na prova e /ou teste pelo aluno,
7) A prova será com consulta, vedado o empréstimo de caderno,
8) Todos os trabalhos de inglês serão cobrados na prova de unidade e /ou teste

*[VER OUTROS ANOS MENU PLANO] *

VEJA OS TRABALHOS DA 2ª UNIDADE [AQUI]

[VOLTAR AO PORTAL DE TAREFAS]

_[NOSSAS AULAS] [VOLTAR]_


PLANO 2ª Unidade 7ª: Prof. Walmir Série Inglês.

2ª UNIDADE REVISADA
01 - Question words: whose, how
02- Imperative form
03 - Numbers 1: cardinal 1 to 100.000
04- Auxiliary modal verbs: must, may
05- Numbers 2: ordinal 1 to 50
06 - Preposition: above, below, without, for, to, etc.
07 – Simple Present Tense: affirmative, negative and question form
08 - Simple Past Tense: affirmative, negative and question form
09-Texts
10-Task/drill (apresentações)
11-Workpaper (pesquisa)
12-Clip
10- Vocabulary
a) Cigarette Smoking, pg 66
b) Place to Rose, pg 69
c) Diary, pg 72
d) A Good Friend, pg 75
e) Salvador, the First Capital of Brazil pg. 79
g) Vacation, pg 83
h) Love on the Internet, pg 03 (book B)
VEJA OS TRABALHOS DA 2ª UNIDADE [AQUI]
[VOLTAR AO PORTAL DE TAREFAS]
_[NOSSAS AULAS] [VOLTAR]_



PLANO 2ª Unidade 8ª: Prof. Walmir Série Inglês.

2ª UNIDADE REVISADA
01- preposition: above, below, without, for, to, through, by, out, off, over, beside, along, across, etc

02- numeral revisão: ordinal

03- numeral revisão: cardinal

04- Present continuous: affirmative, negative and question forma

05- Past continuous: affirmative, negative and question forma

06-Texts
07-Task/drill (apresentações)
08-Workpaper (pesquisa)
09-Clip
10- Vocabulary
a) Love on The Internet, pg 03
b) English Global Language, pg.07
c) Easter, pg 12
d) Keeping Fit, pg 15
e) Protecting The Environment pg. 19
f)How to Fight the Stress, pg. 23
g) A Story of “Acarajé”, 26
h) Ok? Ok! Where Does It Come, pg 29
OBS: o aluno deverá:
9) Pesquisar em dicionários (previamente em casa) as palavras de cada texto,
10) Traduzir cada texto (previamente em casa)
11) Os textos serão lidos, em inglês na sala, para que os alunos aprimorem a pronuncia do inglês,
12) O professor irá verificar a tradução de forma dirigida,
13) Todos os textos farão parte integrante da prova da unidade e teste,
14) Dos textos 2 ou 3 será copiado na prova e /ou teste pelo aluno,
15) A prova será com consulta, vedado o empréstimo de caderno.

Todos os trabalhos de inglês serão cobrados na prova de unidade e /ou teste

[VER OUTROS ANOS MENU PLANO]

VEJA OS TRABALHOS DA 2ª UNIDADE [AQUI]

[VOLTAR AO PORTAL DE TAREFAS]

_[NOSSAS AULAS] [VOLTAR]_

Nenhum comentário: